Onze mensen

Sinds 2010 combineert Peter Sabelis zijn werk als fotograaf met het uitgeven van boeken. Voor elk boek zet hij zijn eigen kwaliteiten in als lead photographer. Vanaf 2016 werkt hij samen met een kernteam dat bestaat uit schrijvers Paula Vos en Ralph Edelstein. Daarnaast heeft hij een sterk netwerk van vormgevers en drukkers die het boekenvak begrijpen.

Fotograaf en uitgever

Peter Sabelis

Peter Sabelis is fotograaf en uitgever. Zijn basis legde hij aan de kunstacademie St. Joost in Breda. Als zelfstandig fotograaf ontwikkelde hij in 20 jaar een unieke blik en stijl, waarbij de veelzijdig beeldmaker vooral bekend staat om zijn portretten, stadsfotografie en conceptuele beelden. Met veel bevlogenheid vertaalt hij ideeën in fotografie die de verbeelding prikkelt. Of het nu de 'meisje-met-de-parelfoto' van Femke Halsema is, een poëtische blik op de Bijlmer of een conceptuele architectuurserie. Sinds 2010 begeeft hij zich als uitgever in het boekenvak, omdat hij door de combinatie van fotografie met tekst, vormgeving en drukwerk een onderwerp optimaal tot zijn recht wil laten komen.

Naar de website van Peter

Peter Sabelis

Auteur

Paula Vos

Paula Vos is schrijver, journalist en communicatieadviseur. Ze concentreert zich graag op inhoud en gelooft in de kracht van een goed verhaal: show, don't tell. Als ghostwriter schrijft ze boeken, blogs en artikelen voor diverse media. Haar werk- en levensfilosofie ziet ze perfect verwoord in de songtekst van Don't bang the drum van The Waterboys: 'Well here we are, in a special place. What are you gonna do here?' In haar werk gaat ze vooral op zoek naar verwondering, bevlogenheid en liefst ook wat eigenwijze opstandigheid. Een van haar favoriete onderwerpen is Amsterdam. Hoewel ze er al 25 jaar woont, ontdekt ze nog elke dag iets nieuws in de meest inspirerende stad van de wereld.

Bekijk meer van Paula

copywriter en conceptmaker

Ralph Edelstein

Ralph Edelstein is copywriter en conceptmaker, met twintig jaar ervaring als merkenbouwer. Hij schrijft en bedenkt ideeën voor merken, bedrijven en bladen. Daarnaast is hij vertaler, geeft hij trainingen creatief schrijven en doet hij stemmenwerk. Ralph wil weten hoe dingen werken en die inzichten, processen en mechanismen vervolgens zo mooi mogelijk beschrijven. Het doel is the truth, well-told. Voor Made in Amsterdam dertig toonaangevende Amsterdamse ondernemers interviewen en hen schaamteloos mogen doorzagen over de geheimen achter hun merk is voor hem niet zomaar een opdracht, maar een feest. Hij is ervan overtuigd dat Amsterdam echt een unieke, eigen attitude heeft en dat we daar verdomd trots op mogen zijn.

Naar de website van Ralph